Thursday, January 6, 2011

Tengkujuh Di Hati.

Saya sedikit upset , ntahlah begitu sukar memujuk hati .


" Kalau anda semua fikir anda semua patut naik pangkat etc etc , tapi kat sini tak dapat semua tu,and tidak berpuashati just tender your resignation and applylah kat another company . Bukan Company ni yang ajak U all kerja kat sini, U all yang mintak."


I think that words @ response bukanlah the only penyelesaian kepada isu yang dibangkitkan.



Hendak pergi mencari peluang di tempat lain rasanya bukan langkah terbijak sekarang ini, dengan usia yang makin meningkat rasanya peluang agak terbatas.



Setelah menyurah bakti selama 18 tahun di sini tidaklah mudah untuk pergi begitu sahaja semata-mata . Tetapi untuk just to stay here for another 15 years berada di takuk yang sama juga bukan satu perkara yang mudah, sekadar melihat orang-orang tertentu yang lebih junior dan 'berpengaruh' mendaki puncak.



Dan sekadar menyarankan agar kami semua menerima dan redha dengan apa yang ada juga bukanlah  the best solution. Seandainya semua usaha telah dilakukan dan memang tiada jalan penyelesaian, barulah kami akan menerima seadanya .



"There's no point getting upset about something you have no control over. Instead, lighten up and try to see the funny side of life! In general, things are not nearly as bad as they seem."


Dan akhirnya saya akan cuba memahami baris-baris ayat di atas ini! Ini sahaja yang mampu saya lakukan setakat hari ini. atau adakah saya akan diambil tindakan tatatertib hanya kerana meluahkah tengkujuh di hati saya ini di sini! Saya berserah sepenuhnya kepada Yang Maha Esa.

14 comments:

ayoy said...

hmmm... saya paham perasaan tu kak... sistem dah cantik tp kalau ada 'bypass' @ kipas tak guna jugak.. sabar yer.. Allah Maha Mendengar

Pak Zawi said...

Sherry,
Sad to know that things are not rosy at where you are. It happens everywhere in most organizations be it public or private. All the more so if the captain of the ship is incompetent.

mamasita said...

Sherry..buat dunno jer..memang its like that macam PZ cakap.

Just don't upset yourself..be happy.

Mommy 2 Imans said...

sis..kita paham macam mana..'dekat situ juga la' penah diadili tanpa usul periksa..wth..sabar sis..

Anonymous said...

cikpah,don't go anywhere..
just stay here,pleaseee..

don't be upset,cheer up
sabar byk2 eh ;)

nuruLfazryn said...

cikpah,don't go anywhere..
just stay here,pleaseee..

don't be upset,cheer up
sabar byk2 eh ;)

Cheeky said...

There are always doors that just need a knock and to be opened. It is waiting for you.

Sincerely,
Abdul Razak Harun

Cat-from-Sydney said...

Aunty Sherry,
Tolong bagi address mereka-mereka itu yang telah merobek hati aunty ku! I'll send a container load of cat poo. har har har *evil laughs* Brad

Mata Hari said...

Kak,
15 years? Such a long way more to go...kalau hati tak senang...kerja pun jadi tak best...maybe change of environment would be the best answer?

Unknown said...

ini kat pahang ke kat selangor? ....ceriakan diri sendiri...;-)=. ...oleh tengkumidon d johor...

Anonymous said...

Tak pe la Kak Sherry, insyaallah, ada rezeki tu. Kekadang rezeki kita dari sumber lain. Sabarlah ya, kak.

Unknown said...

Nyahhh....

Mak percaya ada hikmahnya ini semua berlaku. Sabar lah. Btul ngko cakap tuh, nak berubah tempat kerje at this age and at this economic situation, is not an option.

But if U terus sabar di sana, insyaAllah kesabaran U akan di beri ganjaran. Orang yg buta hati hari ini, mungkin akan celik esok, kan? Lets pray and hope for that, while staying put there!

sherry said...

hi..salam semua.

Terima kasih kerana memahami dan atas kata2 motivasi. I'm okay here!

Cempakamelati said...

Banyakkan bersabar.