Tuesday, August 18, 2009

Dua Malam Di Sungai Semuji....

KURSUS KECEMERLANGAN DALAM PEMBENTUKAN PASUKAN KERJA SIRI KEDUA : MENJANA INSAN SEIMBANG



Date : 28/07/09 - 30/07/09

Venue : Agro Resort Sg Semuji

44 participants .




Wah..canggihnya the title of the Kursus kan? I had attended that Kursus...SNJ, Kehadiran Anda Adalah Diwajibkan...otherwise, you will received the surat cinta shortly.



I was told that one of the purpose of the Kursus was to uplift the semangat kerja of pegawai dan staf of the company. Adakah ini bermakna kami telah kekurangan semangat kerja itu atau it became worst, sudah tiada langsung! Entah, saya sendiri tidak dapat menjawabnya.


"We are looking for great people who dare to dream big and who would like to grow with us bla..bla..bla."

Dream big? That is another story lah ye.

Just for info, i have been working here for the last 16 years!! Am i satisfied? The answer is different story lah. but since day one of the kursus, we have been introduced with the below ungkapan. So, sendiri mau ingat, If you were not satisfied with what you didn't get here, you just quit and find another job lah....!






By the way, as you can see ,the organizer @ cordinator of the kursus was not a calang-calang one. The Facilitator has over 15 years experience in training and consulting. For me every session was excellent and fullfill the objectives of the kursus.


Day One :

9.30 am : Registration .

11.00 - 1.00 : Introduction

2.oo - 4.30 : Session 1

Session 1 : Analisis Profil Kendiri.

Saya tiada di session itu! walaubagaimanapun from outline of the kursus, the objectives were

  • Merangsang Minda dan Anjakan paradigma
  • Analisis Diri (Kekuatan, kelemahan dan Potensi Diri
  • 7 Sumber Untuk Mengenal Diri
  • 13 Masalah Yang Mengekang Kecemerlangan Diri


By the way, siapakah gadis manis yang melambai-lambai tangan itu? Adakah dia seorang Penceramah ? Pekerja Resort? Atau Pengacara Rancangan Nona? Oh..tidak, tekaan anda semuanya salah. She is Miss S...my PA..she is still single and available. Ehem.. ..Ehem..

Well, pagi itu saya terpaksa menghadiri Mesyuarat Jawatankuasa Audit terlebih dahulu, saya Setiausaha Jawatankuasa..kenalah hadir . Saya telah mendapat excused to register a bit late.



Dan saya amat bertuah , saya sampai di Sungai Semuji just at the right time, minum petang !. Jemput minum, dipersilakan Puan. Hehe.. Kita minum dulu.




5.00 - 6.30 pm : Senaman Kalistenik.


Ooo..i love this session very much . Senamrobik ! ops..di sini saya hanya follower, bukan instructor ye.

Ada juga yang mengelat, memilih tempat teduh....!

Dan seterusnya Aktiviti berkumpulan..Memilih Nama, Logo and Slogan Kumpulan.

Lukis jangan tak lukis...the time was running out!

My kumpulan dengan bangganya mempekenalkan nama, logo and motto of our kumpulan during The Persembahan Berkumpulan. Tidak mempedulikan ejekan dan sorakan kumpulan lain ,kami tetap gigih bersatu melaungkan slogan ataupun motto kumpulan bersama-sama.

Question: Mengapa saya tidak berada dalam barisan?

Jawapan : I was so busy menjawab sms my hubby. Adakah patut dia mengajak saya berlatih bowling ketika itu..Uwaa..uwaa..kalaulah di Resort itu ada lanes..di tengah malam buta pun saya sanggup bersengkang mata asalkan dapat membaling sekali dua!!!!


8.00 pm - 10 pm : Session 2 :Transformasi Diri Melalui 10 Q's (1)
  • Inteligent Quotient
  • Emotional Quotient
  • Spiritual Quotient



As for me, tidak kiralah canggih mana pun tajuk kursus ke apa ke.., saya tetap suka bergambar!!!hehe..sudah di luar tajuk!
Oh ya..lupa saya untuk memperkenalkan roomate saya yang sweet ini ! My dear Kak B. She is a very nice person. We are quite closed to each other. Bagi saya, dia bukan sahaja rakan sekerja, she is also a good friend and sister ! Shoulder to cry on !
Orangnya sentiasa bergaya, tidak diimamah usia..wink.wink..i love her puding tapai and raja very much!!!!! She also can menjahit manik and labuci segala very very well...(another puding raja for me)

Day Two

7.00 am - 8.00 am : Senaman kalistenik/Aktiviti Berkumpulan

9.00 am - 12.00 pm : Session 3 and Session 4.
  • Relations Quotient
  • Motivation Quotient
  • Adversity Quotient
  • Verbal Quotient
  • Loyalty Quotient
  • Physical Quotient


Walau duduk di belakang, Jurugambar nampaknya tetap gigih merakamkan gambar saya. Saya suka..ianya boleh dijadikan bukti kehadiran saya di sepanjang kursus tersebut. Saya juga membayangkan diri saya persis a very good student yang komited pada pelajaran..heheh..P/S.. Gaya lakonan saya amat bersahaja kan.


Saya akhiri Part One cerita ini dengan the must-do-pose !! Thanks Ahan for introducing the V-Sign. I just love it.

..to be continued.

5 comments:

Anonymous said...

K Jane..asyik kursus n conference je nih..bila masa nak keje..kwang kwang

-IJA-

sherry said...

@ Ija.

Work Smart!! kwang!kwang!

mamasita said...

I love your photo V-sign! First time senyum kambing!haha
Daklaa..very very lawa!

Pi Bani said...

Kursus ke... bowling ke... posing tetap posing...

Mrs Mawi.. said...

hahaha..nasib baik azma smpt join dat course..xla ralat sgt bila baca entry Puan..apa2 pun, rindu LKPP so much