Friday, December 24, 2010

Me Bowling : Step By Step

Baru-baru ini saya telah mendapat satu permintaan khas. Ada yang teringin menyaksikan Estate Bowler saya beraksi di lane.

Saya tidaklah sepandai mana bermain bowling, tapi untuk tidak menghampakan peminat2 saya itu, hehehe, dibawah ini saya letakkan gambar2 saya bermain bowling.




Normally, kalau bermain di Megalanes saya akan menggunakan bola The Vital sign during my first throw. Manakala untuk spare, saya menggunakan bola  Ebonite.
  


Okay, saya sudah bersedia untuk membuat balingan sekarang. Ops! masih anda ingatkah kepada  Mr Coach yang gigih sukarela melatih saya itu?.Pesanan dia  " Sentiasa bersihkan bola setiap kali, saya ulangi setiap kali ye, so that, semua minyak2 atau bahan2 yang tidak diingini yang mungkin akan menganggu kelancaran bola itu meluncur di atas lane akan dinyahkan dari bola tersebut!". : Baik Mr D! kalu dia takder banyak kali saya skipped buat!.


 Sekarang saya sudah berada di atas lane. . My standing position pada hari itu ialah board 20. My first target is antara dot 4 and dot 3. and bola akan melalui arrow dua.

" Che Pah! Take your time. Lock into the target, imagine your line, breath-in, exhale fully, go!"



 
The ball should be released under the chin! bahasa mudahnya kena lepaskan bola selepas foul line!





Kenapa saya berada di board 5 itu? saya pun tak pasti sebenarnya.






Finally , inilah keputusannya!


Happy Bowling Everyone!  and High Scores.