Sunday, June 21, 2009

It was So Bad.










Ya...Gambar-gambar di atas menunjukkan saya dan pasukan saya sungguh teruja dan bersemangat untuk menyertai Sukan Dwitahunan Makspen kali ke 10 ini. Tetapi apa yang berlaku amatlah mendukacitakan. Ya kami tidak menunjukkan prestasi yang memberangsangkan. Apakah yang berlaku sebenarnya? Bukan mencari alasan tapi inilah hakikatnya.



12 bowlers di lane yang sama! Pernahkah anda bermain bowling seramai itu di satu pertandingan peringkat Kebangsaan? Cuba bayangkan berapa bola yang ada..sehingga terpaksa diletakkan merata-rata di bawah kerusi. Setiap bowler ada 2 bola..for first throw and another one for taking spare. So, all together, there were 24 ball berada di situ ! Satu game mengambil masa hampir 2 jam to finish it. So, kalau 4 games it took hampir 8 hours to finish!


Ini bukan rekaan atau mimpi ngeri semata-mata! Ianya terjadi kepada saya di Sukan Makspen tempohari...dan of courselah my score were sooooooooooo baaaaaaaaaaaaaaad. Tak malu nak bagitau..114, 129, 139 and 141 ! Macam budak baru main bowling aje! Ianya sungguh memalukan.
Dan sakit hati bukan kepalang. Kepada penganjur Makspen 2009, Tuan akan menerima beberapa surat komplen secara rasmi beberapa hari nanti . Walaupun pasukan bowling anda telah memenangi perlawanan tersebut, ianya tidak boleh anda banggakan kerana pasukan anda sungguh bertuah dapat bermain dengan aman dan selesa kerana hanya ada 2 pasukan sahaja di lane anda berbanding kami - 3 pasukan di satu lane!




Walaupun kecewa pada hari pertama, perlawanan hari ke dua diteruskan jua. Memang urusetia kali ini sangat mengecewakan. Mereka tidak profesional menguruskan pertandingan. Besarlah harapan kami agar Penganjur MAKSPEN ke 11 nanti iaitu MARA tidak akan mengulangi kelemahan yang sama. Olehkerana pasukan MARA bermain di lane yang sama pada hari pertama maka berjela-jelalah list-list DO and DON'T yang kami bincangkan sesama kami. Kami menjadi begitu mesra. Bukankah telah saya katakan sebelum ini Bowling itu untuk persahabatan!!

Penutup kata kepada MARA and KEJORA yang sama-sama beramai-ramai bermain di lane yang sama tempohari..Bye and jumpa lagi di tahun 2011 di Langkawi!

25 comments:

Anonymous said...

K Jane- score macam score i je...ha ha ha

-IJA-

Lee said...

Hello Sherry, how you doin'? I really enjoyed look thru the well taken pics here.
Love the colors of your bowling gang, ha ha.
Look very stylish too.
Bowling is good fun. I have not bowled I think 25 years, ha ha.
You have a great week, best regards, Lee.

Saya... said...

ko ni bowling pun tetap macam photo shoot majalah Wanita...sombong ko la ni yerr....tak pa...tak pa...

kay_leeda said...

Sherry,

I like bowling. Used to play masa Uni dulu. Now ni...errr...for fun pun dah tak de dah :(

Anyway, good sporting spirits you all are showing. Tak kisah lah if the organisers screw up big time. Yang penting maintainnnnn cool & vogue!!

Tak de award bowler paling cun ker..heh..heh.

Unknown said...

K.Sherry..your pictures just doesnt show your "bad" scores..apa2 pun, gambar K.Sherry still maintain ayu :)

Memang kita faham menang kalah tu adat resam bersukan kan..tapi tak boleh lari lah dari rasa frust kejap bila kalah tu..

Pak Zawi said...

Sherry,
Buat di Putrajaya pun tak cukup lane? Kalau kat Kota Bharu ada juga munasabah.
Takpe, tahun depan boleh balas apa yang mereka buat pada you all.

sherry said...

@ Ija.

Tulah..buat malu i ajer..SHera's score pun much better than mine. Btw, i happy jugak sebab ada yang cakap cara i bowl sgt stylish...

sherry said...

@ Uncle Lee.

Thanks for dropping by. So nice hearing from u again and again.

Our Tshirt sangat menarik kan. Itu Tshirt for Golf sebenarnya -ASHWORTH! Purposely i choose that Brand...lain sikit dari team lain..tu yang buat we lost the game! ha ha ha

sherry said...

@Saya.

Dah born come out like that. Possing gaya bebas itu wajib for me!

...Bukan sombong tapi eksyen jer..ha ha ha . BTW, diam bukan ber erti aku tidak mengerti...bla..bla...

sherry said...

@Kay.

U pun suka bowling.? Bagus! bagus! Boleh geng!

Masa tournament tu tuhan ajer yang tahu...nasib baik tetap vouqe walaupun tak cool..

Next time nak suggest jugak kat penganjur patut ada award yang u cakap tu..sure we all pakai lebih tebal maskara and blusher!!

sherry said...

@ Soho Mama.

Apa-apahal, we all tetap Menang Gaya kan..

Taknaklah nanti orang kata..dahlah bad score, gambar pun masam semacam ajer kan..Posing tetap posing. Lagipun, the venue kan kat Alamanda...i just love shoping..ops..bowling there!

sherry said...

Pak Zawi<

Tulah yang semua orang frust...punyalah banyak lane kat KL sana..kenapalah pilih tempat tak cukup lane..bukan masalah tak cukup lane ajer, tak properly urus lah..instead of boleh buat 2 atau 3 block, diorg buat one blok ajer.. We all puji masa Kesedar yang anjur kat Kota Bharu dulu..walaupun masa tu KB Mall tak bukak lagi..diorg susun acara punyalah smart..semua org puashati..dan kami jadi JUARA tau!

Cat-from-Sydney said...

purrr....purrr...can teach this cat to bowl? meow meow meow....i like the orange coloured t-shirt, just like my fav blanket....zzzzzzz

Anonymous said...

salam sis, i feel bad for you. Tapi takdelah teruk sangat dah rezeki kalau buat proper and kalah takde strong reasson plak so macamana nak justify brg2 sponsor tuh......take it easy. Btw kan dah dapat kawan geng2 MARA, maybe itu kemenangan yg sebenar. Apa hadiah juara...?(jgn ribuan RM)

Lan Qatar

Anonymous said...

salam sis, i feel bad for you. Tapi takdelah teruk sangat dah rezeki kalau buat proper and kalah takde strong reasson plak so macamana nak justify brg2 sponsor tuh......take it easy. Btw kan dah dapat kawan geng2 MARA, maybe itu kemenangan yg sebenar. Apa hadiah juara...?(jgn ribuan RM)

Lan Qatar

sherry said...

@Cat-In-Sydney

Intrested to bowl? Am glad to hear!! We paint the bowling alley red!! meow..meow....

sherry said...

@ Lan Qatar.

Thank you so much. Tak jadi i nak tukar from Hooker@Cranker to Spinner. Ingat dah give up and main straight ball jer..tapi tak glamer lah pulak bola tu pi lurus aje . Mesti ada style baru puas hati! heheh.

Unknown said...

Lurus but spinning it's GREAT already, not just lurus...!!!
Kalau kat DOHA, Me the Only ONE. hi hi hi....!!

But 4 U, stay with HOOK, that is more like PRO.

LAN QATAR (bukannya L*O*AN hi hi)

Unknown said...

Muahahaha....

Cerita pasal score yg x lawa, gambor letak yg lawa2 erk?

Mgg dasar pompuan berjiwa diva yang vast dan glams!

Cat-from-Sydney said...

So, red colour or orange colour can improve score? I only try Malaysian Airlines in-flight bowling game! hahahah...paws too small for real balls! meow!

sherry said...

@Cat-in-Sydney

If like that i better teach u how to main guli or batu seremban or congkak..sure suit your paw ..meow! meow!

Cat-from-Sydney said...

Aunty Sherry, we play guli everyday at home! meow meow meow...

Pi Bani said...

You sure this was a bowling competition and not a posing competition?

Mat Cendana said...

Bila saya baca SMS yang Deq hantar tu, kecewa betul. Entah macam mana pada hari tu, saya agak berdebar, dok fikir boleh atau tidak you bowl dengan baik.

Bila dengar tentang 12 orang share satu lane, jadi kecewa campur nak marah. Ini jelas yang orang yang in charge hal bowling ni guna kepala lutut. Bagus lah buat complain - benda gini kena highlight supaya tak berulang.

Anonymous said...

Alamak!!

Macam mana pulak Tie boleh jauh tercicir ni, ekekeke...

Sabor je la kak. Dah tak ada rezeki.. yang penting sama2 enjoy.. walaupun penat, he he..