Monday, April 5, 2010

Cerita B Bowler

Bowling is a game of knowledge and skill but it is also very much a sport where athletes excel with outstanding feel.

Nampak gempak tak ayat di atas? hehe...
Sudah sekian lama saya tidak bercerita mengenai aktiviti bowling saya di sini kan, aktiviti kegemaran saya and Suami Tercinta. Btw, Suami Tercinta bukan lagi C Bowler ye. Average nya sudah meningkat . Sudah banyak kali memenangi pertandingan. Sudah ramai yang mengajak beliau berpasangan dalam pertandingan..dia dah boleh demand sekarang! B Bowler VS B Bowler lah pulak selepas ini.

Apa status terkini saya dalam bowling? Sekadar berkongsi, dua minggu yang lepas, Suami Tercinta telah membelikan saya bola bowling baru.Thanks Darling for that. Jenis BOOM keluaran EBONITE , semi-medium. Berat 14 paun.

Ini dia dengan sekacitanya saya memperkenalkan..The Purple !




Bersama ini juga saya copy-paste kan Sketch laluan BOOM yang patut saya apply kan..garisan purple itu adalah laluan Strike bagi saya! Lain lanes lain plak laluannya, so,dalam tempuh dua minggu saya menggunakan BOOM saya dapati ianya lebih sesuai digunakan di Premium Lanes compared to digunakan di Megalanes. I should buy a soft ball to be used at Megalanes. Boom tak masuk sgt di sana. Bola jadi straight instead of should be curve to the right at the back end. Oleh itu, bila bermain di Megalane, i'm still using my TRACK ball !It helps me getting a better scores.







Saya masih belajar memahirkan diri dengan BOOM . Bagilah saya sedikit masa, insyaallah scores saya juga akan meningkat apabila bermain di Premium Lanes.


Ok..B Bowler Suami Tercinta, sudahkan anda besedia?

5 comments:

Pi Bani said...

Saya pula merupakan P Bowler. Bowl yang saya paling kerap guna adalah toilet bowl.

sherry said...

Che Pi...

Hahahaaa....Kena bagitau pengeluar2 bola bowling ni. Catchy name!

Cat-from-Sydney said...

Aunty Sherry,
Jangan baling kucing sudahlah ye? Or, pakai buah tembikai ke... har har har *evil laughs*

sherry said...

C-I-S.

Bagus jugak kot guna kuching as bowling ball. Kalu tak strike, kuching boleh tolong tolak kan pin-pin tu kasi strike! What an amazing idea.


p/s..don't worry my dear fav Brad..brad kena duk sebelah Aunty..Give me five bila strike! Meow!

Cat-from-Sydney said...

Amboi amboi amboi! Tak adil sungguh. Macamlah Brad tu hensem sangat. purrr...meow!

Angelina