Friday, September 12, 2008

KHAS TO BRO MART

Salam to bro Mart..( hope u dont mind ..brother is more mesra..)sebenarnya terkejut sangat bro terjengah kat sini..malu saya..blog orang lain yang saya kunjungi bukan main vouqe and canggih including yours !i wish one day i also can be a good writer@blogger also..harap writer boleh di developed bukan gifted semata-mata.

Okay..let me introduce myself//..i'm government servant,attached to one of the Badan Berkanun di Negeri Pahang..dah servis selama 15 years..an accountant by profession..My husband Nazmi pun accountant jugak..sama belajar kat ITM before i furthered my study to UUM,Nazmi plak finished his Degree kat ITM .sekarang dia running his own bisnes..sebelum tu kerja kat audit firm and CELCOM. Dulu bro pernah kerja kat maner?

Well..frankly speaking my blog ni actually for family/kawan2..tapi bila ashik visit ur blog..i think i nak try create another blog yang lebih proper..nak jadi penulis plak..(cita2 sejak kecik)..dan for ur info...saya rasa sungguh inspired and termotivasi by your writting..kagum sangat...moral of the story..jangan cepat rasa selesa dengan apa yang sudah kita ada...even Bro yang pernah kecundang pun ada cita2 sendiri...so, maybe kita yang kononnya tak kecundangni should buat sesuatu yang lebih bermakna..contribute something to society..i think sudah sampailah masa dan ketikanya nya saya kena keluar dari comfort zone....Bro ada idea tak..what should i mula...?

Alamak..panjangnya intro saya..Finally...bersyukur kerana ter jumpa ur blog..macam2 pengertian yang saya dapat..alerting me to do something else..of course yang lebih bermakna dalam hidup ni..something yang diluar dari rutin harian saya maybe....Saya juga berdoa agar Bro sekeluarga dirahmati dan dilindungi ilahi...sentiasa ingat Masih ramai yang sayang kat Bro...kalu di takdirkan Bro berpeluang ke Kuantan...just let me know...saya bersedia menjadi pemandu pelancung etc etc..taklah..senang cakap please treat me as ur own family ok.....

Wassalam..

1 comment:

Mat Cendana said...

Alah, ni satu penghormatan!... ada orang buka satu Post semata-mata untuk saya.

Saya tak perasan tadi, sebab dok baca dan jawap ynag satu lagi tu (Blogspot alert dengan e-mail). Ni dah dekat dengan nak bersahur, nanti atau lain kali saya reply in detail ya?

Terima kasih kerana sudi beritahu ke saya tentang Sherry & Nazmi. BTW adik saya tu, yang anak meninggal, kursus akauntan jugak dulu, di Australia.

Oh, ya; tentang soalan Sherry: Saya jadi guru sekolah menengah dulu, mengajar B. Inggeris, Sejarah & Literasi Komputer. Dekat 12 tahun saya "clean".

Kemudian saya berhenti, dan kerja fulltime sebagai wartawan dengan paper B. Inggeris. Mula addicted balik... problem di tempat kerja... tukar paper...problem jugak. Last sekali, masa dalam percubaan (sebab paper baru), tak offer jawatan tetap. 1999, kerja kontrak, technical writer dengan software company. Lepas tu, tak ada kerja tetap...